به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری مـیزان، مقدار مواد اولیه برای نذری با توجه بـه آغاز ماه محرم، عزاداران حسینی درون تکایـا و هیئت‌های مذهبی اقدام بـه پخت نذری به منظور عزاداران حسینی مـی‌کنند کـه هزینـه درست نذری بسته بـه نوع غذا و مـیزان استفاده از مواد اولیـه متفاوت است.

تهیـه کالاهای اساسی پخت نذری توسط هیئت‌های عزاداری از طریق سهمـیه و یـا از سوی بانی‌ها تهیـه مـی‌شود.
با این تفاسیر هزینـه پخت نذری به منظور یک هیئت 100 نفره حتما هزینـه‌هایی چون آشپز، دیگ، اجاق گاز، مواد غذایی را درون نظر گرفت.

عمده غذاهایی کـه در هیئت‌ها و تکایـا پخته مـی‌شود بیشتر شامل قیمت، قرمـه‌سبزی، عدس پلو و... مقدار مواد اولیه برای نذری را شامل مـی‌شود.

به علاوه به منظور پخت یک قیمـه به منظور 100 نفر حتما حدود 3 کیلو لپه استفاده کرد کـه هرکیلو لپه 8 تومان هست که درون مجموع حتما 24 هزار تومان خرج کرد.

با این وجود به منظور اجاره دو عدد دیگ، اجاق گاز، کپسول، آبکش و... مقدار مواد اولیه برای نذری حتما حدود 380 هزار تومان هزینـه کرد.

به علاوه به منظور 100 نفر حدود 15 کیلو برنج لازم هست که هر کیلو برنج ایرانی 16 هزار تومان و برنج هندی 6 هزار تومان هست که جمعا به منظور خرید برنج حتما از 90 هزار که تا 240 هزار تومان هزینـه کرد.

همچنین گوشت یکی از اقلام اساسی تهیـه خورشت قیمـه نذری محسوب مـی‌شود کـه باید به منظور 100نفر 8 کیلو گرم گوشت استفاده کرد کـه با وجود قیمت 44 هزار تومانی گوشت ی و 41 هزار تومانی گوشت حتما از 330 هزار تومان که تا 360 هزار تومان هزینـه کرد کـه به این رقم هزینـه خرید انواع ادویـه به منظور تهیـه خورشت نذری را نیز اضافه کرد کـه حدود 30 هزار تومان خواهد بود.

در کنار نیـازهای اساسی به منظور تهیـه قیمـه نذری مواد دیگری چون سیب‌زمـینی، پیـاز، روغن را نمـی‌توان نادیده گرفت کـه هزینـه تهیـه این اقلام بـه صورت سر انگشتی با احتساب دو حلب روغن، 6 کیلو سیب زمـینی، 6 کیلو پیـاز حدود 90 هزار تومان است.

در این مـیان بعضی از هیئت‌های به منظور خوش رنگ‌تر قیمـه نذری از زعفران استفاده مـی‌کنند کـه حداقل دو بسته یک مثقال زعفران به منظور غذای 100 نفر نیـاز هست که هزینـه تهیـه آن حدود 70 هزار تومان است.

گفتنی هست بعد از آماده و طبخ شدن غذای نذری حتما به سراغ تهیـه ظروف یکبار مصرف برویم کـه هزینـه خرید 100 ظرف برنج، ظرف خورشت و قاشق حدود 30 هزار تومان تمام مـی‌شود.

براساس گزارش مـیزان به منظور درست یک دیگ قیمـه نذری به منظور 100 نفر درون ماه محرم با احتساب برنج ایرانی و گوشت ی درون مجموع حتما حدود یک مـیلیون و 250 هزار تومان هزینـه کرد کـه با توجه بـه افزایش تعداد نفرات هزینـه تهیـه غذا نیز بـه نسبت افزایش خواهد یـافت و این اعداد و ارقام درون حالی هست که افراد خود توانایی و مـهارت پخت غذا را داشته باشند کـه در غیر این صورت هزینـه گرفتن آشپز جهت پخت نذر نیز بـه لیست هزنیـه‌ها اضافه خواهد شد.


انتهای پیـام/

: مقدار مواد اولیه برای نذری




[هزینـه پخت قیمـه نذری به منظور 100 نفر چقدر تمام مـی‌شود؟ مقدار مواد اولیه برای نذری]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sat, 09 Jun 2018 15:17:00 +0000